کارشناس ارشد اسب: داشتن مادیان‌های ایرانی آرزوی ما در روسیه است

کارشناس ارشد اسب از روسیه که قضاوت جشنواره زیبایی اسب ترکمن ایران را بر عهده داشت، گفت: شما در ایران مادیان‌هایی دارید که ما آرزو داریم آنها را در روسیه داشته باشیم.

نادیا تراسوا در گفت و گو با ایسنا، در مورد جشنواره زیبایی اسب ترکمن در مجموعه نوروزآباد که هفته گذشته برگزار شد، اظهار کرد: دراین جشنواره اسب‌های بسیار خوب و بسیار ضعیفی را دیدم. شما مادیان‌هایی دارید که از هر نظر عالی هستند و ما در روسیه آرزو داریم آنها را داشته باشیم و بتوانیم از آنها کره‌هایی خوب و عالی بگیریم.

وی افزود: فاصله بین اسب‌های شما زیاد است. برخی اسب‌هایتان بسیار خوب هستند و برخی دیگر به دلیل عدم شناخت صحیح از سیلمی‌ها و نژاد خوب، بسیار ضعیف هستند. ما به اینجا آمده‌ایم تا بهترین‌ها را شناسایی کرده و به شما بگوییم و بتوانیم در این زمینه همکاری بیشتری با هم داشته باشیم.

کارشناس ارشد اسب از روسیه با تاکید بر اینکه ایران از لحاظ داشتن اسب در برخی تیره‌ها بسیار خوب و غنی است ، خاطر نشان کرد: برخی اسب‌های شما در همه زمینه‌ها مانند نوع حرکت، تیپ و ساختار بدنی و عضلات خوب هستند اما نتوانسته‌اید از آنها کره‌های خوبی بگیرید و از این اسب خوب یک اسب بهتر  بگیرید و برای آینده داشته باشید.

وی ادامه داد: شما باید بیشتر روی ساختار بدنی و عضلات اسب‌هایتان کار کنید و به علم روز مجهز شوید.

تراسوا با انتقاد از افرادی که از این مادیان‌های خوب کره‌هایی ضعیف به دنیا آورده‌اند، گفت: نمی‌دانم شما از چه کسی مشاوره گرفته‌اید که از این مادیان‌های عالی که در نوع خود بهترین هستند، یک کره ضعیف گرفته‌اید. با این کار واقعا باید بگویم عمر بارداری که این مادیان داشته از بین رفته و او را از بین برده اید. باید در این زمینه خیلی بیشتر فکر کنید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد