پیشنهاد رئیس فدراسیون به هیأت سوارکاری خراسان رضوی مشهد میزبان یک «رویداد بین المللی» باشد


قدس آنلاین: مجمع سالیانه هیات سوارکاری استان خراسان رضوی صبح دیروز در مشهد برگزار شد تا عملکرد یک ساله فعالیت‌های خود را به اطلاع علاقه‌مندان به این حوزه برسانند.

رئیس این فدراسیون در ابتدای این نشست ضمن تمجید از فعالیت‌های هیأت سوارکاری خراسان رضوی برای ترویج این رشته در سطح استان، گفت: باید در بخش برگزاری مسابقات و جذب اسپانسر برای حضور در استان ها حرفه ای تر عمل کنیم.
مسعود خلیلی در ادامه افزود: گام‌های بلندی در خراسان رضوی برداشته شده است، اما از هر هیأتی یک توقعی می‌رود و ما توقع بیشتری از هیأت استان داریم. در بسیاری از استان‌ها چنین حرفی نمی‌زنم، اما از خراسان رضوی انتظار خیلی بیشتر است. در برخی از استان‌ها به هیچ وجه زمینه سوارکاری وجود ندارد، اما خراسان رضوی توانایی حضور در سطح بین المللی را دارد.
وی افزود: سی اس آی یک مسابقه و برگزاری مراسم نزدیک به 500 میلیون تومان هزینه دارد که رقم کل بودجه فدراسیون همین قدر است، اما این ظرفیت در خراسان رضوی وجود دارد که بتوانیم مسابقات بزرگ بین المللی را با حضور حامیان مالی برگزار کنیم.
رئیس فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران گفت: در تهران چند برنامه بین المللی برگزار کردیم و اکنون شرایط بهتری داریم، اخبار خوبی در راه است و مقرر شده مسایل مالی فدراسیون به یکی از بانک‌ها
سپرده شود.
وی با بیان اینکه با یکی از صندوق‌ها تفاهمنامه‌ای برای مزارع تولید و پرورش اسب امضا شده که تا 50 میلیون تومان به متقاضیان تعلق خواهد گرفت ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما، باشگاه‌های سوارکاری هستند و اگر شکایتی نسبت به باشگاه غیر مجاز وجود داشته باشد، دستور پلمب آن صادر خواهد شد، معاونت حقوقی وزارت ورزش دستورالعمل احداث و بهره برداری از باشگاه‌های سوارکاری را در آیین نامه‌ای مشخص کرده است. در همین زمینه وام‌هایی به باشگاه‌های پرورش دهنده اسب تعلق خواهد گرفت.
خلیلی ادامه داد: تحت عنوان اسب فلات ایران، اسب‌ها شناسنامه‌دار می‌شوند تا به مالکان اسب کمک شود.

کاظمیان : استان خراسان رضوی ظرفیت بالایی دارد
در ادامه این نشست، دبیر فدراسیون سوارکاری نیز با اشاره به توانمندی‌های هیأت‌های فعال در سراسر کشور، گفت: خراسان رضوی باید با حمایتی که اداره کل این استان از این ورزش دارد، از ظرفیت خود برای حضور در سطح بین المللی استفاده کند.
محمد کاظمیان افزود: عملکرد هیأت سوارکاری خراسان رضوی مناسب بوده است و برگزاری جام ثامن ابتکار جالبی بود که برای اولین بار در این استان اتفاق افتاد، با این حال در مشهد و استان خراسان رضوی در سال‌های آینده باید برای برگزاری مسابقات بین المللی بسترهای مناسب فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: باید بخش خصوصی در ورزش قهرمانی و برگزاری مسابقات حضور پیدا کند و تمرکز فعالیت‌ها و مسابقات از تهران کم شود و در شهرستان‌ها گسترش یابد، بنابراین فدراسیون آمادگی کامل جهت برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های گوناگون را در استان‌های کشور دارد.
وی با اشاره به اینکه باید حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات کشوری پر رنگ تر شود، گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی گوناگون در شهرستان‌های کشور، سعی در جذب ورزشکاران از سنین پایه داریم و با معرفی چهره‌های جوان، آینده این رشته را تضمین خواهیم کرد و قهرمانان و ورزشکاران ملی درجه یک باید در مسابقات شهرستان‌ها هم شرکت کنند تا سطح تمامی مسابقات افزایش یابد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد