رادان نایب‌رئیس کمیته ملی اسبدوانی: برای کورس تهران دپار خارجی خریداری کرده‌ایم/ مسابقات کورس آق قلا و گنبد کاووس بلاتکلیف است

حمید رادان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: طبق تقویم فدراسیون سوارکاری و اسبدوانی بعد از اتمام کورس تهران باید در هفته جاری کورس آق قلا و بعد از آن کورس اسبدوانی گنبد کاووس برگزار شود اما متاسفانه تاکنون که با شما صحبت می کنم هنوز شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که مجموعه های ورزشی کشور و همچنین مجموعه اسبدوانی گنبد کاووس و آق قلا را در اختیار خود دارد برای مزایده مرسوم برای اجاره این اماکن برگزاری کورس اسبدوانی اقدامی نکرده است و بیم آن می رود که تقویم فدراسیون به دلیل این مساله برای برگزاری مسابقات با مشکلاتی روبرو شود.

وی افزود: اگر به زودی تعیین تکلیف مشخص نشود، متاسفانه اسبدوانی کشور که در حال توسعه و پیشرفت است دچار مشکلاتی می شود.

نایب رییس کمیته ملی اسبدوانی ایران همچنین با اشاره به اتمام کورس اسبدوانی تهران که در مجموعه نوروز آباد تهران برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه کورس اسبدوانی تهران پس از وقفه ای یک ساله امسال با برنامه ریزی خوب رییس فدراسیون اسبدوانی و سوارکاری و در 10 هفته برگزار شد و ما شاهد مسابقات سطح بالایی در میدان نوروز آباد بودیم. در کورس تهران حدود 400 اسب از نژادهای مختلف اعم از نژادهای تروبرد داخلی، عرب، ترکمن، کرد و دوخون حاضر بودند.

وی افزود: برای کورس تهران برنامه ریزی خوبی صورت گرفته بود که جا دارد اینجا از همه مسئولان برگزار کننده مخصوصا مهندس رهبری رییس اجرایی مسابقات، مربیان، سوارکاران و هواداران خوب سوارکاری، مدیریت مجموعه نوروز آباد و نیروی انتظامی و حراست و کارشناسان خوبی که از استان گلستان ویزد به برگزاری بهتر کورس تهران کمک کردند،تشکر کنم. کورس امسال هم در کنار اتفاقات خوبش، برخی از مشکلات را نیز تجربه کرد که باید در آینده نسبت به رفع آن کوشش کنیم.

نایب رییس کمیته ملی اسبدوانی ایران از ورود دپار خارجی خریداری شده برای کورس تهران به ایران در آینده نزدیک خبر داد و عنوان کرد: یکی از مشکلات امسال کورس تهران وجود دپار قدیمی و مستهلکی بود که در مسابقات شاهد بروز مسائل و مشکلاتی بودیم. خوشبختانه برای رفع این معضل یک دپار جدید به یکی از معتبرترین شرکت های خارجی ساخت دپار مسابقات اسبدوانی است سفارش داده شده که اواخر ماه میلادی جاری از استرالیا به دوبی و سپس به ایران منتقل خواهد شد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد