معرفی برترین‎های اولین دوره کشوری مسابقه ورزشی اسب اصیل عرب خوزستان

نخستین دوره کشوری مسابقه ورزشی اسب اصیل عرب خوزستان با شناخت سوارکاران و اسب‎های برتر هر بخش در اهواز پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اولین دوره مسابقه کشوری ورزشی اسب اصیل عرب خوزستان، “جام زنده یاد مری لیلی قراگوزلو” روزگذشته (جمعه) در اهواز و با حضور 25 سوارکار در باشگاه سوارکاری نیرو برگزار شد.

این مسابقه کشوری که بیش از 10 ساعت به طول انجامید در رده اکاهو و برای اولین‎بار در ایران و در رده‌های مبتدی، سواری آزاد و لباس محلی انجام شد که در گروه لباس محلی، شرکت‌کنندگان با لباس‎ قوم‎های شوشتری، بختیاری، عربی و کردی با یکدیگر رقابت کردند.

قضاوت این مسابقه را آنت دیکسون از کشور انگلستان بر عهده داشت و کریستینا بنت نیز از همین کشور سرپرست میدان بود.

در گروه یک الف (مبتدی)، حاتم فرهانی با اسب “قاهره” به مالکیت احسانی به مقام اول دست یافت، نیلوفر کریمی با اسب “کبریا” به مالکیت عادل آل‌کثیر عنوان دوم را کسب کرد و ایمان عرارگاطع با اسب “بی‌بی بلقیس” به مالکیت محمد نژادصفاری سوم شد.

در گروه یک ب (مبتدی)، سیدبابک کلانتر با اسب “نصر” به مالکیت سیدمهران حیدری، فاطمه کاردی با اسب “نصیر” به مالکیت صادق معاوی و محمد سعدی‌آل‌کثیر با اسب “نبیل‎الشیخ طهرانی” به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

در گروه یک ث (مبتدی)‌، ایمان عرارگاطع با اسب “مرحبا” به مالکیت احمدعلی عرارگاطع عنوان نخست را کسب کرد و ‌امین بلال‎زاده با اسب “میراب سلاسل” به مالکیت امین بلال‎زاده و محمدحسین خیاطی‎پور با اسب “لوگان‌احسان” به مالکیت خود، به ترتیب عناوین دوم و سوم را ازآن خود کردند.

در گروه یک د (مبتدی)، سالار فیصلی با اسب “فریاد” به مالکیت احمدی حائز رتبه اول شد، فرشاد علی‎زاده با اسب “گرگر سید” به مالکیت علی‎اکبر لشکری در جایگاه دوم ایستاد و سیدمهران حیدری با اسب “گشتاسب” به مالکیت خود سکوی سوم را از آن خود کرد.

در گروه قهرمانی (مبتدی)، حاتم فرهانی با اسب “قاهره” به مالکیت احسانی و ایمان عرارگاطع با اسب مرحبا به مالکیت احمدعلی عرارگاطع به ترتیب رده‎های اول و دوم را کسب کردند و سالار فیصلی با اسب “فریاد” به مالکیت احمدی نیز در جایگاه سوم قرار گرفت.

در گروه 2 ( آزاد)، ایمان عرارگاطع با اسب “مرحبا” به مالکیت احمدعلی عرارگاطع به مقام نخست دست یافت، ‌سیدبابک کلانتر با اسب “نصر” به مالکیت سیدمهران حیدری حائز رتبه دوم شد و سالار فیصلی با اسب “فریاد” به مالکیت احمدی عنوان سوم را کسب کرد.

در گروه 3 الف (لباس محلی)، فاطمه کاردی با اسب “نصیر” به مالکیت صادق معاوی، محمد سعدی‌آل‎کثیر با اسب “نبیل الشیخ طهرانی” به مالکیت محمد سعدی‎آل‌کثیر و محمدحسین خیاطی‎پور با اسب “لوگان احسان” به مالکیت خود به ترتیب حائز رده‎های اول تا سوم شدند.

در گروه 3 ب (لباس محلی)، سیدبابک کلانتر با اسب “نصر” به مالکیت سیدمهران حیدری عنوان نخست را از آن خود کرد، یاسر نریمانی با اسب “نائب‎خان رامهرمز” به مالکیت خود دوم شد و امین فیصلی‎زاده با اسب “قره‌خان” به مالکیت اسماعیل فربد در جایگاه سوم ایستاد.

سرانجام در گروه قهرمانی ‌(لباس محلی)، فاطمه کاردی با اسب “نصیر” به مالکیت صادق معاوی عنوان قهرمانی را به دست آورد و سیدبابک کلانتر با اسب “نصر” به مالکیت سیدمهران حیدری و یاسر نریمانی با اسب “نائب خان رامهرمز” به مالکیت خود به ترتیب به مقام‎های دوم و سوم نائل شدند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد