استان یزد مهیای رونق صنعت اسب کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، نادر سلیم عصر شنبه در حاشیه دومین حراج ملی اسب در یزد اظهار داشت: استان یزد رتبه نخست پرورش اسب عرب کشور را به خود اختصاص داده به نحوی که اکنون بیش از 4 هزار راس اسب عرب در استان یزد وجود دارد.

وی تعداد واحدهای پرورش اسب در این استان را 220 واحد اعلام کرد و افزود: 720 نفر به طور مستقیم در این صنعت در شهرستان‌های اشکذر، یزد، میبد و اردکان مشغول به کار هستند.

سلیم با بیان اینکه استان یزد در صنعت پرورش اسب پیشرو است، عنوان کرد: طی پنج سال گذشته این صنعت در سایر شهرستان‌های استان نیز گسترش یافته و جهاد کشاورزی استان نیز پرورش اسب را در درازمدت در دستور کار خود قرار داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی یادآور شد: همه پرورش‌دهندگان اسب و اسب‌های استان دارای شناسنامه شده‌اند و در آینده نزدیک با تعامل سایر ادارات مرتبط نسبت به واگذاری زمین به عنوان پهنه‌های پرورش اسب اقدام می‌شود.

سلیم خاطرنشان کرد: برای ایجاد باشگاه‌ها و واحدهای پرورش و تکثیر اسب عرب در نقاط مساعد استان، شرایط مهیا شده و صنعت پرورش اسب به زودی رونق می‌گیرد و می‌توان اشتغال پایدار نیز به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به نژادهای اسب‌های پرورش یافته در استان یزد بیان کرد: اسب عرب، دره شور، ترکمن، تروبرد و اسبچه خزر مهم‌ترین نژادهای اسب کشور هستند و در استان یزد نخستین مرکز تولید اسپرم منجمد و انتقال جنین اسب توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده که توانایی تولید اسب‌های دارای پتانسیل ژنتیکی بالا برای عرضه در میادین کشوری و بین‌المللی را دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ادامه داد: امشب دومین حراج اسب در سال جاری برگزار شد و برگزاری این برنامه می‌تواند برای صاحبان باشگاه‌ها و پرورش‌دهندگان اسب محل تبادل اطلاعات باشد و به عنوان یک کارگاه آموزشی تلقی شود.

وی خاطرنشان کرد: این حراج برای افرادی که در صنعت اسب اطلاعاتی ندارند، محل آشنایی با این صنعت و ایجاد علاقه و انگیزه برای سرمایه‌گذاران تلقی می‌شود.

به گزارش فارس، دومین حراج اسب عرب امروز با حضور 38 اسب از استان‌های یزد، کرمان، قم، اصفهان و دیگر استان‌های کشور برگزار شد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد