آغاز کورس تابستانه سوارکاری از 18 تیر در بندرترکمن

به گزارش ایرنا، حکیم ایگدری در جلسه هماهنگی برای اجرای هرچه بهتر مسابقات سوارکاری بندرترکمن که با حضور فرماندار و مسوولان ادارات مرتبط برگزار شد، افزود: این مسابقات طبق تقویم مصوب فدراسیون از ساعت 15 عصر هجدهم تیرماه در بندرترکمن آغاز خواهدشد.
به گفته وی این مسابقات در 7 دور هزارمتری برگزار می شود که یک دور شامل اسب ترکمن و 6 دور هم اسب های دوخون با یکدیگر رقابت می کنند.
وی گفت: در سالهای قبل ادارات شهرستان ترکمن همکاری خوبی برای برگزاری مسابقات داشتند وامیدواریم درفصل جاری کورس بندرترکمن نیز چنین همکاری صورت گیرد.
در این نشست قرارشد تا جهت امداد رسانی سریع به چابکسواران، تماشاگران، مربیان و کمک مربیان 2آمبولانس در روز برگزاری کورس در حال آماده باش در محل رقابت ها باشند.
نمایندگان انتظامی، اداره ورزش، فدراسیون سوارکاری، شهرداری، شورای شهر، بهداشت و درمان، هلال احمر، اورژانس نیز در این نشست حضور داشتند و بر همکاری در برگزاری مطلوب مسابقات تاکید کردند.
بندرترکمن با افزون بر 61 هزار نفر جمعیت در شمال غرب گلستان واقع می باشد، بیشتر ساکنان این شهرستان را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند، این قوم علاقه و توجه خاصی به اسب و سوارکاری داشته و چابکسوران و مربیان ارزنده ای در این رشته تربیت شده اند.
کورس تابستانه بندرترکمن با وجود برخی مشکلات به دلیل علاقه وافر مردم این منطقه به اسب و سوارکاری برگزار می شود، دراین خصوص کمبود جایگاه برای تماشاچیان از جمله مشکل ها می شود، میدان سوار کاری بندرترکمن بیش از 40 سال قدمت دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد