کتاب تبارنامه اسب اصیل ترکمن کشور در بجنورد رونمایی شد

کتاب تبارنامه اسب اصیل ترکمن کشور در مراسم جشنواره زیبایی اسب ترکمن که بعدازظهر امروز در پارک ملی بش قارداش بجنورد برگزار شد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، رئیس هیئت سوارکاری خراسان شمالی در حاشیه برگزاری جشنواره زیبایی اسب ترکمن اظهار داشت: این کتاب شامل اصالت اسب اصیل ترکمن است که به نگارش درآمده و از اهمیت زیادی برای اسب‌داران برخوردار است.

علی مبارکی درباره برگزاری جشنواره زیبایی اسب ترکمن نیز گفت: نوع امتیازدهی از مزیت‌های این جشنواره است که سبب شد تا اسب‌داران امتیاز کسب‌شده اسب خود را مشاهده کنند.

مبارکی اظهار داشت: مسابقه در 10 دور و 10 گروه سنی با حضور 120 رأس اسب ترکمن برگزار شد که بیش از 90 رأس مربوط به تولیدات خراسان شمالی است و برای هر دور سه میلیون و پانصد هزار تومان جایزه در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه 5 استان که در زمینهٔ تولید اسب ترکمن پیشرو بودند در این جشنواره حضور دارند افزود: نفرات برتر دو میلیون تومان، نفر دوم یک‌میلیون تومان و نفر سوم نیز 500 هزار تومان دریافت کردند.

رئیس هیئت سوارکاری خراسان شمالی افزود: اسب‌ها بر اساس آیتم‌های مدنظر فدراسیون موردتوجه قرار گرفتند و قضاوت دیدارها بر عهده داورانی بود که بیش از 20 سال تجربه قضاوت این دیدارها را بر عهده داشتند.

رئیس هیئت سوارکاری خراسان شمالی نمایش تولیدات و بازاریابی از طریق جشنواره را از اهداف برگزاری امسال این جشنواره عنوان کرد.

مبارکی ثبت این جشنواره در تقویم فدراسیون با مساعدت استانداری و اهدای احکام قهرمانی اسب‌های برتر با امضای رئیس فدراسیون را از اقدامات هیئت عنوان کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد