کاظمیان: برای باشگاه‌های سوارکاری کانون تشکیل می دهیم

محمد کاظمیان دبیرکل فدراسیون سوارکاری از سطح‌بندی باشگاه‌های‌  سوارکاری برای مشخص شدن نرخ‌ها در باشگاه‌ها خبر داد و گفت: باشگاه‌های سوارکاری از نظر عملکرد بسیار متفاوت هستند. زیرا با سرمایه‌های مختلفی تاسیس می‌شود. در کل احداث یک باشگاه سوارکاری نیازمند سرمایه زیادی است و این پروژه نیازمند زمین با ابعاد زیاد، مانژ و فاکتورهای دیگری است که همگی پر هزینه و زمان بر هستند. کار باشگاه داری، کاری خدماتی است که بخش خصوصی سال‌ها است بار آن را خود به تنهایی به دوش کشیده است. با این حال سرمایه گذاری و رسیدگی به امور باشگاه‌های خصوصی تا به حال برای فدراسیون تعریف نشده بوده  است.

با پیگیری های بعمل آمده از سوی فدراسیون و برگزاری جلسات متعدد با حضور کارشناسان و نماینده گان برخی از باشگاههای بزرگ پیش نویس دستورالعمل تاسیس، بهره برداری و اداره امور اجرایی باشگاههای سوارکاری تهیه و به وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد گردید و طی مراحل مختلف نهایتا تصویب و به زودی به کلیه ادارات ورزش و جوانان استانها ابلاغ می گردد در این  دستورالعمل بر نقش فدراسیون در نظارت بر باشگاهها تاکید شده است.

وی ادامه داد: از مدتی پیش با هم‌فکری‌ ریاست فدراسیون طرحی را بر اساس تشکیلات حقوقی پایه ریزی کردیم. قصد داریم در این طرح برای باشگاه‌ها،کانون  تشکیل داده تا به بسیاری از مشکلات باشگاه داران رسیدگی  و با سطح‌بندی باشگاه‌ها براساس خدماتشان تعاریف مشخصی را داشته باشیم. در قالب این طرح مشخصات باشگاه‌های سوارکاری در جداولی ثبت شده و مورد ارزیابی قرار می گیرد و هر باشگاه نیز می‌تواند با معرفی یک نماینده مدافع حقوق خود باشد.

دبیر کل فدراسیون سوارکاری درباره بیمه اسب‌ها و تخلفاتی که ممکن است در این حوزه رخ دهد خاطر نشان کرد: شرکت‌های بیمه با کار‌شناس خود و یک دامپزشک براساس میکروچیپ، هویت اسب‌ها را شناسایی می‌کنند و آنان را بیمه می‌کنند. بسیار بعید است در این مسیر تخلفی صورت بگیرد زیرا  شرکت های بیمه در درجه اول به دلیل تخلف از باشگاه دار خسارت دریافت می‌کند و هم چنین باشگاه‌ها به بیمه‌ها به عنوان یک حامی نگاه می‌کنند. اگر کسی هم تخلف کند و گزارش آن به فدراسیون برسد با آن برخورد  حقوقی مناسب می شود.

به نظر می رسد حضور مالکین باشگاههای سراسر کشور در نشست مورخه 26 تیر و تعیین  هیات موسس کانون باشگاه داران بسیار تعیین کننده و مهم می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد