هفته بیستم کورس اسب‌دوانی پاییزه گنبد برگزار شد

اسبدوانی گنبد کاووس

هفته بیستم این رقابت‌ها عصر جمعه ۵۹ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبردداخلی در هفت دور هزار متری به رقابت پرداختند که در پایان ۵۰۹ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت‌گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه تا هفت ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که عیدمحمد غراوی با اسب بایداق زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و محمد خوجملی با اسب دلدل طلا و کمال دالیجه‌عطا با اسب سومبار به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های تروبردداخلی دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر بود که جواد آچاک با اسب ام تیکو عنوان اول را به دست آورد و کمال صالح‌پور با اسب لارسن و عبدالجبار مختوم‌نژاد با اسب شازده به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله و ۱۶ تا ۳۰ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که قربان‌محمد اودک با اسب کژال موفق به کسب مقام اول شد و یاسر جرجانی با اسب فرنازگل و نورمحمد بهادر با اسب پنتاگون به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبردداخلی دو ساله و هشت تا ۱۶ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که یاسر جرجانی با اسب ریواورهان زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و کمال دالیجه‌عطا با اسب پری مون و آرمین آق‌آتابای با اسب تاوامیست به ترتیب دوم و سوم شدند.

 در دور پنجم اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله و ۳۶ تا ۴۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که عیدمحمد غراوی با اسب اورکاسیا نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و ستار مهرانی با اسب اورتیناز و نورمحمد بهادر با اسب فرنیا نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۸ امتیازی برگزار کننده رقابت دور ششم به مسافت هزار متر بودند که عیدمحمد غراوی با اسب آلکس مقام اول را کسب کرد و محمد خوجملی با اسب چیچاریتو و پیمان قلرعطا با اسب گلدناز به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

در دور هفتم و پایانی اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله و دو تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که امان‌محمد قلرعطا با اسب کامران خان زودتر از سایرین به مقصد رسید و عیدمحمد غراوی با اسب آتیس و کمال دالیجه‌عطا با اسب میس چارمر به ترتیب نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

گفتنی است؛ در هفته بیستم این رقابت‌ها عیدمحمد غراوی با کسب سه مقام نخست و یک مقام دوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت و یاسر جرجانی با کسب یک مقام نخست و یک مقام دوم در رده بعدی ایستاد، همچنین جواد آچاک، قربان‌محمد اودک و امان‌محمد قلرعطا هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

هفته‌های بیست‌و‌یکم و بیست‌و‌دوم این رقابت‌ها، ۲۴ و ۲۵ دی در مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

رقابت‌های کورس اسب‌دوانی پاییزه گنبدکاووس بهمن‌ماه به پایان می‌رسد و پس از تعطیلات عید نوروز، کورس بهاره در این شهرستان آغاز خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد