میزگرد تخصصی “بررسی وضعیت ورزش سوارکاری استان مرکزی” در اراک برگزار می‌شود

میزگرد تخصصی “بررسی وضعیت ورزش سوارکاری استان مرکزی” به میزبانی دفتر خبرگزاری بین المللی تسنیم استان مرکزی در اراک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، صنعت اسب و سوارکاری از جمله صنایع ارزآور، اشتغال‌زا و درآمدزا بوده که با توجه به ظرفیت نهفته این صنعت در برخی از استان‌های کشور متأسفانه به‌دلیل غفلت از این صنعت، نگاه جدی به سودآور بودن این صنعت نشده است.

امروزه صنعت اسب یکی از صنایع درآمدزا با گردش مالی بالا در جهان به‌شمار می‌آید و افراد بسیاری به نگهداری و پرورش اسب علاقه داشته و با سرمایه‌گذاری در آن، شکل اقتصادی به این صنعت بخشیده و از سوی دیگر، دولت‌ها همیشه در حال گسترش فعالیت‌های مرتبط با اسب از دو منظر سرگرمی‌ و اشتغال‌زایی بوده و گاهی جنبه سرگرمی آن راه‌حلی ساده و کم‌هزینه برای ایجاد فضای سرگرمی و تفریح برای مردم را به همراه و در مواقعی صنعت اسب یکی از صنایع اشتغال‌زا برای دولت‌ها می‌تواند منشأ اشتغال مولد و ارزآور محسوب شود.

ورزش سوارکاری از دیرباز مورد توجه بزرگان دینی، پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) قرار گرفته و باید برای توجه به آن بیشتر اقدام کرد و باید به دنبال آن بود که با توجه به ماهیت اسلامی این ورزش، برای رشد هرچه بیشتر آن اقدام کرد و استان مرکزی به‌عنوان یکی از مراکز اصلی پرورش اسب در کشور نیز در این زمینه جایگاه ویژه‌ای دارد.

براین اساس، خبرگزاری تسنیم استان مرکزی به منظور بررسی وضعیت ورزش سوارکاری استان مرکزی این میزگرد تخصصی  را باحضور “بهرام نجفی‌زادهرئیس هیئت سوارکاری استان مرکزی و جمعی از مسئولان هیئت سوارکاری اراک و نیز صاحبان و پرورش دهندگان اسبدر استان مرکزی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بررسی وضعیت ورزش سوارکاری، پرورش اسب در استان مرکزی، نقد و بررسی مشکلات موجود، واکاوی در حوزه زیرساخت‌های سوارکاری استان از مهمترین سرفصل های این میزگرد به شمار می رود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد