موافقت ضمنی رئیس فدراسیون جهانی با برگزار لیگ سوارکاری در ایران

تهران – ایرنا – رئیس فدراسیون سوارکاری ایران از موافقت ضمنی رئیس فدراسیون جهانی این رشته ورزشی برای برگزاری لیگ سوارکاری در کشورمان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «مسعود خلیلی» امرو جمعه در حاشیه فینال مسابقات بین المللی پرش با اسب دو ستاره در باشگاه سوارکاری بام تهران در جمع خبرنگاران گفت: این رقابت ها از روز چهارشنبه 29 اردیبهشت با حضور 56 سوارکار از کشورهای ایران، آلمان، هلند، لوگزامبورک و گرجستان در پنج رده آغاز شد و امروز آخرین مرحله رقابت ها در کلاس 145 سانتی متر در حال برگزاری است.
وی افزود: در این دوره از مسابقات برای نخستین بار سوارکاران آلمانی با اسب های خود در این مسابقات شرکت کردند و از طرفی این میزبانی باعث تجربه و ارتقای رنکینگ سوارکاران ایرانی در فدراسیون جهانی سوارکاری می شود که امیدوارم با کسب امتیازات بیشتر زمینه برای شرکت در رقابت های بین المللی و حتی المپیک برای نمایندگان ایران فراهم شود.
رئیس فدراسیون سوارکاری درباره سطح این رقابت ها گفت: این رقابت ها در ارتفاع موانع از130 تا 145 سانتی متر در حال برگزاری است که تلاش کردیم با نزدیک شدن به این ارتفاع سطح مسابقات خود را به سطح آسیا که بین 150 تا 160 سانتی متری است، نزدیک و فاصله را کم کنیم. به همین منظور تلاش داریم مسابقات قهرمانی کشور در سال جاری در ارتفاع موانع 155 سانتی متر برگزار کنیم.
خلیلی از میزبانی ایران برای برگزاری دو رویداد بین المللی پرس با اسب دو ستاره در تهران خبر داد و گفت: این مسابقات در اواجر تابستان و پاییز برگزار خواهد شد. اما جزئیات کامل آن ها در زمان ثبت نام مشخص خواهد شد.
وی با اشاره به سفر «اینگمار دی وس» رئیس فدراسیون جهانی سوارکاری که روز پنج شنبه با دعوت رسمی فدراسیون سوارکاری ایران به تهران سفر کرده است، گفت: شب گذشته در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی در باره موضوعات مربوط به سوارکاری و همچنین طرح های پیشنهادی ایران به فدراسیون جهانی (راه اندازی رشته جدید ول پیچ، رشته سوارکاری جانبازان و معلولان و سواکاری کودکان با اسب های کوچک) گفت وگو کردیم.
رئیس فدراسیون سوارکاری در ادامه اظهار داشت: در این دیدار به دی وس پیشنهاد برگزاری لیگ در ایران را مطرح کردم که با موافقت ضمنی وی روبرو شد و قرار است در دیداری که وی با مسئولان ورزشی کشورمان خواهد داشت، در این باره گفت وگو شود.
وی افزود: این پیشنهاد کمک می کند به جای اینکه نمایندگان ایران در لیگ های سوارکاری کشورهای همسایه مانند جمهوری آذربایجان شرکت کنند، لیگ سواکارری در ایران برگزار می شود تا کشورهای همسایه در آن شرکت کنند که این موضوع از طرفی تسهیل خروج و ورود سوارکان با اسب هایشان را نیز به دنبال خواهد داشت.
رئیس فدراسیون سوارکاری درباره حضور سه سوارکار زن ایرانی در این رقابت ها گفت: سه سوار کار زن ایران امروز در مسابقات فینال و در ارتفاع موانع 145 سانتی متری شرکت کردند و امیدواریم بتوانیم زمنیه حضور بیشتر سوارکاران زن حرفه ای را در رقابت های بین المللی را فراهم کنیم.
خلیلی در عین حال تاکید کرد: انتظار می رود سوارکاران زن ایران نیز حضور پررنگی تری داشته باشند و در این رشته حرفه ای تر فعالیت خود را دنبال کنند.
مسابقات بین المللی پرش با اسب دوستاره (CSI2) که از روز چهارشنبه با حضور 56 سوارکار از ایران، آلمان، هلند، لوکزامبورگ و گرجستان در مجموعه سوارکاری بام تهران آغاز شده است، امشب با معرفی برترین ها به پایان می رسد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد