مراغه مستعد برگزاری مسابقات 120 کیلومتر استقامت اسب سواری کشور است

محمدعلی جاویدی برازنده، روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقه های سوارکاری استقامت کشور در مراغه افزود: این شهرستان از قدمت 90 ساله در زمینه پرورش اسب در پادگان ایلخی برخوردار بوده و قدیمی ترین مرکز پرورش اسب در شمالغرب کشور است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه وجود دانش تجربی در این مرکز باید این دانش در کنار دانش های علمی قرار گیرد تا از تمامی ظرفیت های موجود این شهرستان برای برگزاری مسابقه های اسب سواری استقامتی استفاده کرد.
رئیس هیات سوارکاری آذربایجان شرقی یادآور شد: هم اکنون مسابقه های استقامت اسب سواری در دنیا تا فاصله 160 کیلومتر برگزارمی شود.
وی با اشاره به اینکه آخرین مسافت این مسابقه ها در ایران نیز 120 کیلومتر بود، گفت: می توان در چهار سال آینده با حمایت مسئولان علاوه بر برگزاری مسافت 120 کلیومتر در مراغه، رتبه کشوری را در برگزاری این مسابقه ها در ایران تغییر داد.
جاویدی برازنده، با اشاره به اینکه 23 تا 25 تیر مسابقه های استقامت کشوری در این شهرستان برگزار می شود، ادامه داد: این مسابقه ها با عنوان جام اوحدی مراغی در پنج مسافت 20، 40، 60، 80 و 100 کیلومتر برگزار می شود.
وی گفت: انتظار می رود مراغه با همکاری نهادهای مختلف از جمله ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، ورزش و امور جوانان و نهادهای امدادی میزبانی خوبی در این مسابقه ها باشد تا با اعلام رضایت فدراسیون سوارکاری، این مسابقه ها در تقویم ورزشی کشور ثبت شود.
جاویدی برازنده، افزود: انتظار می رود در این مسابقه ها حداقل 60 اسب شرکت داده شود که با احتساب دست اندرکاران هر سوارکار، حدود 250 نفر در این شهرستان حضور می یابند که این مساله ظرفیت حضور جدی نهادهای مربوطه در مساله توسعه گردشگری را نشان خواهد داد.
جواد محمودی، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: نهادهای مراغه اهتمام جدی در برگزاری این مسابقه ها دارند تا بتوانند آن را در تقویم ورزشی کشور ثبت کرده و سالیان متمادی میزبان آن باشند.
شهرستان مراغه با 260 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد