فدراسیون سوارکاری:دو برابر بودجه دریافتی به شرکت توسعه اجاره می دهیم/ نظارت بر فدراسیون ها حق وزارت ورزش است

به گزارش ایرنا، «مسعود خلیلی» روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل فدراسیون سوارکاری در تشریح فعالیت های این فدراسیون در هفت ماهه نخست سال و درخصوص اختلافات با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی افزود: اختلافی بین ما و شرکت توسعه وجود ندارد اما برخی قوانین مغایر با اهداف فدراسیون هاست هر چند شرکت توسعه هم منطبق با قانون عمل می کند.
وی اظهار داشت: دو برابر بودجه ایی را که از وزارت ورزش می گیریم را بابت اجاره به شرکت توسعه می دهیم و امسال نیز باید 280 میلیون تومان برای اجاره مجموعه سوارکاری نوروز آباد پرداخت کنیم.
خلیلی ادامه داد: شرکت توسعه تلاش دارد شرایط را برای ارائه خدمات به فدراسیون ها فراهم کند اما وجود برخی مشکلات و خلاء قانونی شرایط را سخت کرده است. قرارداد ما با اماکن ورزشی دولتی یک ساله است که این خوب نیست و اگر بلند مدت باشد برای توسعه آن رشته بهتر است.
وی همچنین اظهار داشت: در شش ماه نخست سال با همکاری وزارت جهاد کشاورزی اسب ترکمن صاحب تبارنامه بین المللی شد که با این اقدام زمینه برای حضور اسب ها در رقابت های بین المللی فراهم می شود. امیدوارم سال آینده تبارنامه اسب «کرد» هم صادر شود.
رئیس فدراسیون سوارکاری ادامه داد: می توان انجمن اسب بین المللی را در ایران تشکیل داد و تلاش داریم کتاب بین المللی تبارنامه اسب «کرد» را هم تدوین و معرفی کنیم.
خلیلی افزود: بعد از چندین سال وقفه، کورس سوارکاری در مجموعه نوروز آباد تهران انجام شد که جمعه این هفته نیز آخرین مرحله کورس برگزار می شود.
وی درباره میزبانی تهران در رقابت های پرش با اسب ،گفت: به دنبال برگزاری و تداوم این رقابت ها به میزبانی ایران هستیم.
رئیس فدراسیون سوارکاری همچنین گفت: نبود برنامه ریزی مناسب باعث شد تا خوب در عرصه بین المللی ظاهر نشویم اما خوشبختانه با جذب مربی بلژیکی شرایط برای حضور در مسابقات بین المللی فراهم می شود. فدراسیون به دنبال برگزاری اردوهای های داخلی و خارجی و تشکیل تیم های ملی در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان است.
خلیلی درباره مربی بلژیکی تیم ملی نیز گفت: قرارداد ما با این مربی دو ساله است که بزودی به امضا می رسد.
وی درباره رشته درسارژ نیز توضیح داد: این رشته در کشور ما نوپاست، اما تلاش می کنیم تا در این زمینه تجربیات بیشتری با دعوت از مدرسین بین المللی کسب کنیم و به دنبال آموزش داوری در این رشته نیز هستیم و با تامین منابع مالی یک مربی خارجی از سال آینده جذب خواهیم کرد.
رئیس فدراسیون سوارکاری در بخش دیگری از سخنانش درباره واردات اسب، گفت: اسبی باید وارد کشور شود که در کشور نمونه آن را نداریم و از ورود هر اسبی هم جلوگیری می کنیم.
رئیس فدراسیون سوارکاری درباره اجلاس آسیایی سوارکاری به میزبانی تهران یادآور شد: این اولین بار است که پس از انقلاب میزبانی این اجلاس را برعهده داریم که در دی و بهمن امسال برگزار می شود.
رئیس فدراسیون سوارکاری درباره مباحث مطرح شده درخصوص نظارت وزارت ورزش بر فدراسیون ها که در برخی موارد با عنوان دخالت در امور داخلی آنها یاد می شود،گفت: نظارت بر عملکرد فدراسیون ها حق طبیعی وزارت ورزش است.
خلیلی با بیان اینکه وزارت ورزش تاکنون هیچگونه دخالتی در مدیریت وی بر این فدراسیون نداشته است،گفت: اگر ما حق نظارت بر عملکرد رئیس فدراسیون را از وزارت ورزش بگیریم آن وقت این حق را به چه کسی بدهیم. به طور طبیعی مشروعیت رئیس فدراسیون از دولت است و هر اتفاقی که در حوزه ورزش می افتد وزیر باید در مجلس درباره آن پاسخگو باشد.
«محمد کاظمیان» دبیر فدراسیون سوارکاری نیز در این نشست درباره توسعه سوارکاری در بخش زنان، گفت: در رده سنی پایه، دختران قوی تر هستند اما در رده سنی بزرگسالان کمتر حضور دارند. اگر بانوان سوارکاری باشند که توانایی شرکت در رقابت های بین المللی را داشته باشند حتما اعزام می کنیم.
کاظمیان افزود: در حال حاضر سارا توکلی و آزاده آیت اللهی به رقابت های پرش با اسب ازبکستان اعزام می شوند و شبنم قاضی و سینا اژدری هم برای دوره های بین المللی کلانتری به چین اعزام شدند.
وی درباره برنامه ریزی برای حضور نمایندگان سواری کاری ایران در المپیک2020 توکیو خاطر نشان کرد: قبل از هر چیزی باید لیگ سوارکاری را برگزار کنیم تا از آن طریق بتوانیم سهمیه کسب کنیم که این امر نیز بزودی اتفاق نمی افتد ضمن آنکه برای بازی های آسیایی2018 اندونزی برنامه ریزی کرده ایم.
کاظمیان ادامه داد: اجلاس فدراسیون بین المللی سوارکاری آبان ماه در ژاپن برگزار می شود که به دنبال کسب میزبانی رقابت های بین المللی در ایران هستیم و همچنین برای حضور سوارکاران ایرانی در لیگ باشگاهی رایزنی می کنیم.
وی درباره مسابقات پیش رو در سوارکاری گفت: تا پایان سال رقابت قهرمانی کشور در بخش های مختلف از جمله جام پدیده سازان و فجر برگزار می شود و هفته آینده نیز مسابقات قهرمانی کورس در مجموعه سوارکاری نوروز آباد را در دستور کار داریم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد