علی کهنسال به ریاست هیات سوارکاری خراسان جنوبی انتخاب شد

انتخابات هيأت سواركارى استان خراسان جنوبی با حضور مديركل اداره ورزش و جوانان استان  آقای بهرام عزیززاده مقدم و رياست فدراسيون آقاى دكتر خليلى  و محمودیان،نماینده دفتر امور مشترک فدراسیون های وزارت ورزش و جوانان و ساير اعضاء مجمع انتخاباتى هيأت امروز دوشنبه 21 دیماه در شهر بیرجند برگزار شد و آقاى علی کهنسال با اكثريت آراء به مدت چهار سال به عنوان رئيس هيأت سواركارى استان بیرجند انتخاب شد

مسعود خلیلی در مجمع انتخاب رئیس هیات سوارکاری خراسان جنوبی در بیرجند تعداد اسب های سوارکاری را 15 هزار راس ذکر کرد و افزود: هزینه نگه داری این تعداد اسب بیش از چندین هزار میلیارد ریال است که بخش خصوصی برای پرورش این تعداد اسب سرمایه گذاری کرده است.
وی اظهار کرد: بیش از 95 درصد سرمایه گذاری های انجام شده در ورزش سوارکاری توسط مردم و بقیه مربوط به نیروهای مسلح و شهرداری هاست.
وی یادآور شد: اسب سواری از جمله معدود رشته های ورزشی هست که تا این اندازه توسط مردم و بخش خصوصی برای آن سرمایه گذاری شده است.
خلیلی یادآور شد: در دین مبین اسلام و فرهنگ ما به اسب سواری توصیه فراوان شده و این موضوع به تقویت این رشته ورزشی در بین مردم کمک کرده است.
وی افزود: نگاه مسئولان خراسان جنوبی باید به سمت توسعه این رشته باشد و تعداد علاقه مندان در استان بسیار زیاد است باید با کمک وزارت ورزش و جوانان مسئولان استانی این رشته در خراسان جنوبی بیش از این تقویت شود.
وی اظهار کرد: توافق نامه ای با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شد، قرار است اسب های بومی هر منطقه شناسایی و با اسم اسب فلات ایران دارای شناسنامه شوند.
وی یادآور شد: اگر اسب های بومی شناسنامه داشته باشد قیمت ها چند برابر خواهد شد و این موضوع برای پرورش دهنده اسب علاوه بر توجیه اقتصادی، انگیزه سرمایه گذاری ایجاد می کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد