رئیس هیئت سوارکاری قزوین خبر داد وجود 150 سوارکار حرفه‌ای بیمه شده در قزوین

اسب عرب

وسف جلوخانی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه هیئت سوارکاری استان قزوین در آغاز هر سال تقویم ورزشی را برای خود تنظیم کرده و به اداره‌کل ورزش و جوانان این استان و فدراسیون اعلام می‌کند، اظهار کرد: بر اساس این تقویم این هیئت ورزشی طی چند ماه گذشته مسابقات و برنامه‌هایی را در سطح استان قزوین برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه ورزش سوارکاری باید در فضای باز صورت گیرد و مشروط به متعادل بودن هوا است، افزود: به طور معمول در 6 ماه نخست سال که آب و هوا مناسب بوده و درخور این رشته ورزشی است به مراتب فعالیت‌ها در این رشته نیز گسترش یافته و مطابق برنامه‌ای که در تقویم این هیئت ثبت شده است، پیش می‌رود.

رئیس هیئت سوارکاری استان قزوین اضافه کرد: در 6 ماه دوم سال که به طور معمول با سامانه‌های بارشی و برودت هوا مواجه هستیم فعالیت‌های این رشته ورزشی حالت شرطی به خود می‌گیرد؛ در صورتی که آب و هوا متعادل باشد برنامه‌های مربوط به رشته سوارکاری نیز اجرا می‌شود.

جلوخانی نیارکی با بیان اینکه از آغاز سال تا کنون 12 دوره مسابقه سوارکاری مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته در سطح این استان برگزار شده است، ادامه داد: این مسابقات شامل مسابقات استقامت و پرش با اسب بوده است؛ همچنین در این مدت یک سری دوره‌های آموزشی نیز در خصوص این رشته با حضور اساتیدی از استان تهران برگزار شده است.

این مسئول ورزشی حضور سوارکاران استان قزوین در مسابقاتی که در استان‌های تهران و البرز برگزار شده است را از افتخارات این هیئت ورزشی عنوان کرد و افزود: در این دوره از مسابقات سوارکاران قزوینی مقام‌های سوم، چهارم و ششمی را نیز کسب کردند.

وجود 5 باشگاه سوارکاری در قزوین

رئیس هیئت سوارکاری استان قزوین تعداسوارکاران حرفه‌ای بیمه شده در این استان را حدود 150 نفر اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان قزوین پنج باشگاه سوارکاری وجود دارد که تنها سه باشگاه قابلیت برگزاری مسابقات را دارد.

جلوخانی نیارکی بیان کرد: برای میزبانی مسابقات کشوری که در اردیبهشت‌ ماه سال آینده برگزار می‌شود، سه استان از سوی فدراسیون مطرح شده که استان قزوین نیز جزو این سه استان است؛ اگر فدراسیون باشگاه‌های این استان را تأیید کند به احتمال قوی میزبانی این دوره از مسابقات در استان قزوین صورت می‌گیرد.

این مسئول ورزشی یادآور شد: با توجه به اینکه برنامه مسابقات هیئت سوارکاری استان قزوین را نمی‌توان در فصل سرد سال انجام داد از این رو مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصدد اجرای برنامه‌های آموزشی این هیئت هستیم.

رئیس هیئت سوارکاری استان قزوین با اشاره به مشکلات موجود در این هیئت عنوان کرد: از عمده‌ترین مشکلات و دغدغه‌هایی که اغلب هیئت‌های ورزشی با آن مواجه هستند، کمبود بودجه و نداشتن حامی مالی است که هیئت سوارکاری این استان را نیز می‌توان جزو این دسته برشمرد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد