رئیس فدراسیون سوارکاری: می‌توانیم برای اولین‌بار نماینده‌ای در جام جهانی داشته باشیم

سایت خبری تحلیلی اندیشه ها: رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: کسب امتیاز میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی کار بزرگی است و فکر می کنم بتوانیم برای نخستین بار در تاریخ حداقل یک نماینده را در مسابقات جام جهانی داشته باشیم.

مسعود خلیلی  در پاسخ به این سوال که چه مواردی در اجلاس فدراسیون جهانی رد وبدل شد؟اظهار کرد: این اجلاس جهانی دستاوردهای بسیار خوبی برای ایران داشت که یکی از مهمترین این دستاوردها کسب امتیاز ایران برای میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی CSI-W است. سوارکاران ما در این چند سال در لیگ قفقاز شرکت دارند اما امتیازی برای آنها در نظر نمی گیرند که اصلا عادلانه نیست.

وی افزود: از سال قبل با فدراسیون جهانی سوارکاری در حال چانه زنی بودیم که چرا نمایندگان ایران بابت حضور در این لیگ امتیازی نمی گیرند که این مورد هم حل شد. در لیگ قفقاز کشورهایی مثل ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان، روسیه، ازبکستان، گرجستان و چند کشور دیگر حضور دارند و لیگ خوبی است.

رئیس فدراسیون سوارکاری با تاکید براینکه ایران توانایی برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی CSI-W  را دارد، گفت: طبق توافقی که صورت گرفت و در تقویم فدراسیون جهانی هم آمد ایران رد سال 2017 میزبانی دو دوره مسابقه انتخابی جام جهانی را برعهده گرفته که این موقعیت خوبی برای سوارکاری ایران است. سوارکاری ایران این توانایی را دارند که برای نخستین‌بار در تاریخ حداقل بتواند یک نماینده را در مسابقات جام جهانی داشته باشد.

وی در مورد زمان برگزاری این دو مسابقه مهم بین المللی ادامه داد: اوایل خرداد و اواخر شهریور 96 زمان هایی است که ما میزبان این دو مسابقه هستیم و باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

خلیلی در پاسخ به این سوال که سوارکاران ایران در صورتی که امتیاز حضور در جام جهانی را کسب کنند چطور می توانند با اسب های خودشان در این رقابت مهم شرکت کنند؟گفت: رایزنی هایی را با برخی کشورهای همسایه انجام داده ایم تا سوارکاران ما اسب هایشان را به این کشورها ببرند و از آنجا راحت تر بتوانند در مسابقات مهم بین المللی شرکت کنند.

وی دستاورد مهم دیگر ایران در اجلاس جهانی را تمدید اجرای برنامه های آموزشی  فدراسیون جهانی در ایران عنوان کرد و گفت: از سال قبل سه برنامه آموزشی فدراسیون جهانی با حضور برترین مدرسان در ایران برگزار شد که توانستیم امسال ضمن تمدید اجرای این سه برنامه آموزشی در ایران، آن را به پنج برنامه آموزشی افزایش دهیم.

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: سوارکاری نوجوانان(پونی کلاب)،ولتیج، پارادرساژسه برنامه آموزشی بود که زیر نظر فدراسیون جهانی و با هزینه های آنها در ایران برگزار شد و امسال دو برنامه دیگر در بخش درساژ و استقامت هم به این برنامه ها اضافه خواهد شد. برگزاری این برنامه ها با هزینه فدراسیون جهانی آن هم در ایران دستاورد بزرگی است به طوری که اگر بخواهیم به دلار حساب کنیم رقمی حدود 25 هزار دلار می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد