در حاشيه برپايي بازيهاي آسيايي داخل سالن و رزمي عشق آباد؛ سي و ششمين مجمع عمومی شورای المپیک آسیا برگزار شد

همزمان با برگزاری بازی های آسیایی داخل سالن و رزمی، سي و ششمين مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در عشق آباد ترکمنستان برگزار شد.

کیومرث هاشمی رئیس کمیته المپیک کشورمان به عنوان عضو هیات اجرایی شورا در این مجمع شرکت کرد.

این جلسه به بررسی فعالیت های قاره و استماع گزارشات مختلف از زمان آخرین مجمع که همزمان با بازی های آسیایی ساحلی برگزار شد پرداخت.

شیخ احمد در سخنرانی افتتاحیه خود اظهار داشت: هر روز به مدد فعالیت وسیع توسعه در قاره و حتی فراتر از قاره و برگزاری رویدادهای عمده جنبش المپیک از جمله بازی های المپیک 2020 توکیو، بازی های المپیک زمستانی 2022 در پکن و اجرای سایر رویدادهای جهانی در آسیا، قاره کهن نقش عمده ای در جنبش جهانی المپیک ایفا می کند.

با توجه به مسئولیتم به عنوان رئیس انجمن جهانی کمیته های ملی المپیک، مي توانم اعلام كنم قاره آسيا امروز به نوعی هدایت ورزش جهان را به عهده دارد که این امر بدون برقراری و حفظ روابط نزدیك با کمیته بین المللی المپیک امکان پذیر نخواهد بود.

نکته حائز اهمیت در این مجمع، حضور نمایندگان کمیته های ملی المپیک قاره های اقیانوسیه (استرالیا، نیوزلند، فیجی و …) برای اولین بار در مجمع عمومی شورا بود که این نتیجه موافقت شورای المپیک آسیا با پیشنهاد شورای المپیک اقیانوسیه برای حضور ورزشکاران این قاره در بازی های داخل سالن و لذا ایجاد همبستگی بیشتر بین ورزش دو قاره انتخاب شد.

در این بخش رئیس کمیته اخلاق شورای المپیک آسیا ضمن ارائه گزارشی مربوط به اتهاماتی که در ارتباط با رئیس شورای المپیک آسیا مطرح شده بود، اعلام کرد تمامی مدارک در ارتباط با این پرونده توسط هیات رسمی و با حضور حقوقدانان مجرب بین المللی بررسی و اینجا رسما اعلام مي شود اتهامات وارده تماما جعلی و بی اساس است.

سپس اعضای مجمع به اتفاق ارا گزارش کمیسیون اخلاق را تأیید و از ریاست شورا به سبب فعالیت های طولانی و خدمت به ورزش قاره و جهان تجلیل کردند.
در این مجمع پره ميرو مدیر دفتر همبستگی المپیک کمیته بین المللی المپیک و همکارانش گزارشی مربوط به برنامه های جاری و رویکرد دفتر همبستگی در ارتباط با برنامه های 2020 – 2017 ارائه کردند.

در این گزارش اشاره شده است که کمیته بین المللی المپیک در برنامه های 4 سال آینده بر چند موضوع اساسی تمرکز خواهد کرد.

حمایت از ورزشکاران پاک، حمایت از آسيب دیدگان و پناهندگان، حمایت از ورزشکارانی که دوره رقابت آنها به اتمام رسیده و همچنين افزایش کمی و طولانی کردن دوره بورسیه ها، بیش از پیش در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که دفتر همبستگی به طور جاری و در برنامه های آينده از پروژه های ارتقای ارزش های المپیک، پروژه های خاص برنامه های ارتقای ورزشکاران (بورسیه برای حضور در بازی های المپیک) و مربیان (کارگاه های فنی) و برنامه های مدیریت و رهبری ورزش حمایت خواهد کرد.

در بخش مدیریت و روابط کمیته های ملی المپیک گزارشی در خصوص چگونگی ارائه کار در ارتباط با مرور اساسنامه کمیته های ملی المپيك، ارتباط با دولت ها و نظارت بر انتخابات کمیته های ملی المپیک ارائه گردید.

در این مجمع همچنین نواب رئیس مناطق 5 گانه قاره و کمیته های تخصصی شورا به طور جداگانه گزارشات خود را ارائه کردند که مورد تأیید مجمع قرار گرفت.

در ادامه گزارش پیشرفت کار توسط نمایندگان کمیته های برگزاری بازی های آسیایی جاكارتا 2018، بازی های آسیایی هانگجو 2022 ارائه ومورد تایید مجمع قرار گرفت.

در پایان گزارش بازی های آسیایی ساپاروی ژاپن مطرح و کمیته برگزاری بازی های مذکور به علت برگزاری به موقع برنامه هاي و بازی ها مورد تقدیر و تشکر اعضای مجمع قرار گرفت.

ضمنا موضوع گنجاندن باز یهای الکترونیک در بازی های آسیایی 2022 هانگجو چین مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی نیز در این رابطه ارائه شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد