خلیلی: سرمربی بلژیکی پرش بااسب را به سختی و با مشورت فدراسیون جهانی جذب کردیم

به گزارش روابط عمومی فدراسیون سوارکاری ، مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس درباره حضور سرمربی بلژیکی در راس هدایت تیم ملی پرش‌بااسب کشورمان اظهار داشت: خوشبختانه تقریبا حضور استنی فان پاشن قهرمان سابق پرش بااسب در راس هدایت تیم ملی سوارکاری نهایی شده و قرار است هدایت تیم ملی جوانان و بزرگسالان به مدت 2 سال به او سپرده شود.

وی افزود: فدراسیون سوارکاری دو هدف درازمدت را برای خود متصور شده و براین اساس دو تیم A و B هم برای جوانان و هم برای بزرگسالان در نظر گرفته‌ایم تا در هر دو رده بتوانیم به موفقیت دست یابیم.

خلیلی با اشاره به رزومه کاری سرمربی بلژیکی عنوان کرد: او از قهرمانان المپیک است و در المپک مونترال به مدال رسیده و چند دوره در رقابت‌های جهانی حائز عنوان است، وی در کارنامه مربیگری خود هم هدایت تیم ملی پرش با اسب بلژیک را برعهده داشته و 6 سال در راس هدایت تیم ملی پرش عربستان هم بود و با این تیم به مدال نقره المپیک هم رسیده است.

رییس فدراسیون سوارکاری تصمیم فدراسیون برای جذب این مربی سرشناس را موفقیت در رقابت‌های آسیایی عنوان کرد و گفت: فدراسیون به دنبال برنامه‌ریزی برای موفقیت در رشته پرش بااسب است و هدف ما فعلا حضور موفقیت آمیز در مسابقات آسیایی پرش بااسب اندونزی است که قرار است در سال 2018 برگزار شود. حضور این سرمربی مطرح می‌تواند در کنار سوارکاران و اسب‌های قابلی که در ایران وجود دارد، ضعف‌های تکنیکی سوارکاران ما را برطرف کند تا ان‌شاالله با شرایط خوب در رقابت‌ها حاضر شویم.

وی درباره اینکه آیا حضور اسب‌های ایرانی در این مسابقات با مشکل روبرو نخواهد شد، عنوان کرد: ما برای این منظور قطعا رایزنی‌هایی را با مسئولان میزبان انجام خواهیم داد، همان‌طور که برای اعزام تیم ملی پرش با اسب به کره‌جنوبی توانستیم موافقت کره‌ای‌ها را بگیریم، قطعا می‌توانیم شرایط را برای حضور اسب‌های ایرانی در مسابقات بین‌المللی فراهم کنیم. قطعا در این باره وزارت ورزش و کمیته ملی امپیک ورود خواهند کرد و مارا یاری می‌کنند.

خلیلی درباره نحوه حضور این سرمربی بلژیکی در ایران هم گفت: ما با رایزنی‌های متعددی که با مسئولان مختلف داشتیم و با واسطه‌های مختلف توانستیم به این سرمربی دست پیدا کنیم و برای رسیدن به او شرایط سختی در پیش داشتیم. در نهایت با مشورت دوستان و همچنین کمک‌ها و مشورت‌های فدراسیون جهانی به این مربی رسیدیم و در آستانه امضای قرارداد با او قرار داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون سوارکاری علاوه بر رشته پرش بااسب به دنبال سرمایه‌گذاری در رشته درساژ هم هست که اگرچه این رشته هزینه‌بر و روند طولانی دارد؛ اما به موفقیت در این رشته زیبا و هیجان انگیز هم امیدواریم.
منبع: فارس

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد