خطر تاخیر برای کورس اسبدوانی آق قلا و گنبد

تاخیر در برگزاری مزایده محل برگزاری کورس توسط شرکت توسعه و تجهیز برگزاری مسابقات کورس اسبدوانی گنبد را به خطر انداخته است.

به گزارش عصرایران ، مسابقات کورس اسبدوانی آق قلا و گنبد که مهمترین دغدغه ورزشی مردم گلستان هستند در خطر عدم برگزاری قرار دارند. شرکت توسعه و تجهیز هر سال برای اجاره زمین های محل برگزاری مسابقه مزایده ای را برگزار می کند که امسال در برگزاری آن مزایده تعلل می کند و همین مساله برگزاری مسابقات را به خطر انداخته است.

فدراسیون سوارکاری برای اینکه بتواند مسابقات را برگزار کندباید زمین های برگزاری کورس را از شرکت توسعه و تجهیز اجاره کند. اجاره ای که همیشه یک ساله انجام می شود اما با توجه به آماده سازی زمین ها و نیازهایی که برای نگهداری زمین ها وجود دارد بازه یک ساله بسیار کم به حساب می آید.

علی رغم این مشکل هر سال مزایده ای توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برگزار می شود. مزایده ای که مجری و البته برنده اش فدراسیون سوارکاری است چون مقام اجرایی در سطح فدراسیون وجود ندارد با این همه و در شرایطی که زمان به ضرر برگزاری کورس در آق قلا و گنبد وجود دارد مسوولان شرکت توسعه و تجهیز در برگزاری مزایده تعلل می کنند و همین مساله برگزاری مسابقات را با مشکل مواجه کرده است.

نايب رييس كميته ملي اسبدواني ايران ،بلاتكليفي كورس آق قلا و گنبد كاووس به دليل تعلل شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزشي در برگزاري مزايده محل مسابقات در استان گلستان را تایید می کند.
حميد رادان  در اين رابطه به عصرایران گفت: طبق تقويم فدراسيون سواركاري و اسبدواني بعد از اتمام كورس تهران بايد در هفته جاري كورس آق قلا و بعد از آن كورس اسبدواني گنبد كاووس برگزار شود اما متاسفانه تاكنون كه با شما صحبت مي كنم هنوز شركت توسعه و تجهيز اماكن ورزش كه مجموعه هاي ورزشي كشور و همچنين مجموعه اسبدواني گنبد كاووس و آق قلا را در اختيارخود دارد هنوز براي مزايده مرسوم براي اجاره اين اماكن برگزاري كورس اسبدواني اقدامي نكرده است و بيم آن مي رود كه تقويم فدراسيون  به دليل اين مساله براي برگزاري مسابقات با مشكلاتي روبرو شود.
وي افزود: اگر به زودي تعيين تكليف صورت نگيرد ،متاسفانه اسبدواني كشور كه در حال توسعه و پيشرفت است دچار مشكلاتي مي شود.

خطر مسابقات کورس اسبدوانی را در حالی تهدید می کند که اسبدوانی در استان گلستان فراتر از یک ورزش به عنوان علاقه مندی درجه یک جامعه شناخته می شود و همین سبب شده که تحرکاتی هم از داخل مجلس برای حل مشکل آغاز شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد