حکیم ایگدری دبیر هیات سوارکاری استان گلستان: برای عمومی سازی اسبدوانی در گلستان تلاش می کنیم

روابط عمومی فدراسیون سوارکاری –  استان گلستان یکی از استان های کشور است که سوارکاری پایگاه مردمی قوی در آن دارد. مردم این استان یکی از حامیان این رشته بوده و هستند و توانسته اند در طول سالها این ورزش را از شکل سنتی به حرفه ای بدل کنند. حکیم ایگدری دبیر هیات سوارکاری استان گلستان معتقد است که مردم این استان سرمایه داران و سرمایه گذاران اصلی این رشته اند و همین امر سبب شده است که گلستان مهد اسبدوانی کشور باشد.

س: در مورد فعالیت های هیات سوارکاری استان گلستان در سالی که گذشت توضیح دهید.

ج: هیات سوارکاری استان گلستان نماینده فدراسیون سوارکاری کشور است که تمام برنامه ها را طبق قوانین فدراسیون انجام می دهد. همانطور که مطلع هستید استان گلستان مهد اسبدوانی کشور است. مردم این استان علاقه بسیاری به سوارکاری و اسبدوانی دارند و مسابقات این سطح هم سالها که به بهترین شکل برگزار می شود. مثلا در شهرستان های آق قلا، گنبد کاووس و بندر ترکمن این مسابقات به بهترین شکل ممکن هر ساله در حال برگزاری است. در کنار اسبدوانی ما درصدد هستیم که دیگر رشته های سوارکاری را هم در این استان توسعه دهیم. مثل مسابقات پرش که چند روز قبل هم به مناسبت دهه مبارک فجر این مسابقات در باشگاه شکوه طبیعت گرگان سومین دوره مسابقات پرش برگزار شد. کلاس های آموزشی هم داریم که چند سال است فعالیت خود را زیر نظر کمیته آموزش هیات سوارکاری برگزار می کنند.

س: از نظر بودجه و امکانات در مضیقه نیستید؟

ج: قطعا بودجه یکی از مشکلات و کمبودهای ماست. اما خوشبختانه مردم گلستان خودشان سرمایه گذاران خوبی در بخش اسبدوانی هستند. بیشتر مردم در استان صاحبان اسب هستند. سرمایه گذاران اصلی مردم هستند. بنابراین تا حد بسیاری مشکلات ما در این زمینه مرتفع شده است. ما هم در تلاش هستیم با همین امکاناتی که داریم برنامه هایمان را اجرا کرده و توسعه بدهیم. با توجه به امکاناتی داریم تاکنون توانسته ایم به اهدافمان برسیم.

س: چه برنامه هایی برای سال آینده دارید؟

ج: یکی از برنامه هایی که قصد داریم سال  آینده برگزار کنیم و جلسات بسیاری هم درباره این طرح تاکنون داشته ایم، برگزاری مسابقات پرش به صورت ماهانه است. البته این طرح هنوز تصویب نشده است اما مطمئن باشید که اجرایی خواهد شد. کارهای آن را انجام دادیم، تمام مسائل را بررسی کرده ایم و امیدواریم که در سال جدید هر ماه یک مسابقه پرش در استان گلستان داشته باشیم. ضمن اینکه دیگر برنامه هایمان را نیز ادامه خواهیم داد. مثل برگزاری کلاس های آموزشی، مسابقات اسبدوانی و …

س: فعالیت های بخش بانوان هیات سوارکاری استان گلستان چگونه است؟

ج: خوشبختانه نایب رییس هیات استان بسیار فعال است و تمام برنامه هایی را که مدنظرشان است را پیگیر هستند و اجرا می کنند. هدف هیات سوارکاری استان گلستان این است همان پتانسیلی که در مردان وجود دارد را در بخش زنان نیز فعال کند. این رشته علاقمندان زیادی هم در بین زنان دارد و ما امیدواریم که با عمومی سازی اسبدوانی در سطح استان از تمامی ظرفیت جامعه برای ارتقا این رشته استفاده کنیم. این موضوع شامل حال زنان هم می شود.

س: کلاس های آموزشی برای رده سنی پایه تا چه اندازه در استان فعال هستند؟

ج: خوشبختانه چند سالی است که کلاس های آموزشی را زیر نظر کمیته آموزش هیات استان راه اندازی کردیم. با سازمان فنی و حرفه ای تعامل نزدیکی داریم تا گروه های سنی رده پایه در شهرستان های آق قلا، بندر ترکمن و گنبد نیز از این کلاس ها استفاده کنند. در سال جدید نیز همچنان برنامه های آموزشی را پیگیر هستیم.

س: با توجه به اینکه شما استان گلستان را مهد اسبدوانی ایران نامیدید چقدر امیدوار هستید که اسکلت و بدنه اصلی تیم های ملی در رشته های مختلف سوارکاری از استان گلستان تامین شود؟

ج: همانطور که می دانید استان گلستان تاکنون در بخش اسبدوانی فعال بوده است و سایر فعالیت هایش را چند سالی است که آغاز کرده. ما به زمان نیاز داریم تا بتوانیم دیگر بخش ها را نیز ارتقا بدهیم. ولی مطمئن باشید که آینده تیم ملی سوارکاری ایران از آن استان گلستان خواهد بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد