تشکیل جلسه کارگروه زیر کمیته اسب قره باغ در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در تاریخ ۹۶/۹/۸

 

این جلسه پیرو مصوبه قبلی کمیته در خصوص نحوه شناسایی اسب قره باغ با حضور مهندس بنی فاطمه از بخش معاونت محترم امور دام استان آذربایجان شرقی و آقایان حافظی (کارشناس امور دام شهرستان جلفا)، پورحیدر (کارشناس امور دام شهرستان ورزقان)،رحیملو (کارشناس امور دام شهرستان هریس)، ذوالفقارپور (کارشناس امور دام شهرستان خدآفرین) و عبدی (کارشناس امور دام شهرستان هوراند) و با حضور دکتر خدابنده رئیس زیرکمیته اسب قره باغ، دکتر رافت استاد ژنتیک دانشگاه تبریز و دکتر قویدل کارشناس محترم اسب استان در جهاد و رئیس هئیت سوارکاری شهرستان تبریز برگزار شد.
در این جلسه مهندس بنی فاطمه ضمن خیر مقدم و تقدیر از زحمات مسئولین فدراسیون سوارکاری در خصوص اقدامات انجام گرفته در مورد نژاد اسب قره باغ ابراز امیدواری کرد که جشنواره اسب قره باغ به زودی در استان برگزار شود.
در این جلسه دکتر خدابنده با ارائه پکیج آموزشی نحوه شناسایی اسب قره باغ توسط کارشناسان به ارائه توضیحات خصوص تاریخچه اسب قره باغ پرداخته و با بیان اینکه فدراسیون سوارکاری با هدف گذاری مناسب در جهت احیای این نژاد در مرحله اول به دنبال آمایش جمعیت اسب قره باغ کشور است افزود که در این راه نیازمند یاری و مساعدت مسئولین امور دام شهرستانهای استان آذربایجان شرقی می باشند. پس از اتمام توضیحات در قالب پاورپویت و فیلم های لازمه به هریک از مسئولین امور دام نیز سی دی این پکیج ارائه شد.
در ادامه دکتر رافت استاد دانشگاه تبریز و عضو زیرکمیته اسب قره باغ با ذکر اینکه نژاد های مختلف براساس نیاز های انسان به وجود آمده است و خصوصیات تاریخی و جغرافیای هر منطقه در پیدایش نژاد های اسب آن منطقه نقش بسزایی داشته است خاطرنشان کردند که باید ارزش معنوی و مادی اسب های قره باغ حتما به اسبداران گوشزد شود تا انگیزش های لازم در جهت پرورش و حفظ آن ایجاد شود.
مهندس حافظی مسئول امور دام شهرستان جلفا نیز با تشکر و قدردانی از این حرکت جهادی افزودند که با حمایت معنوی و سخت افزاری از اسب داران و نگاه جهادی در این رابطه و در نظر گرفتن این نکته که احیای و حفظ این نژاد کشور می تواند از مصداق های اقتصاد مقاومتی باشد، آمادگی و عزم خود و همکاران خود را برای هرگونه همکاری در این زمینه اعلام نمودند.
مسئول امور دام شهرستان هریس مهندس رحیملو نیز حمایت و رفع نگرانی اسب داران را از سوی فدراسیون خواستار شدند و با اظهار اینکه اسب های بسیاری را در طول این سالیان با مشخصات گفته شده می شناسند، به حصول نتیجه این کار ارزشمند ابراز امیدواری کردند.
در ادامه جلسه نیز حاضرین به بحث تبادل نظر پرداخته و در اختتام جلسه با جمع بندی دکتر قویدل مبنی بر اینکه هر یک از مسئولین دام امور شهرستان ها در یک بازه زمانی مشخص بعد از شناسایی اسب های موجود و مطابقت آن با مشخصات اسب قره باغ، اطلاعات اسب های مورد نظر را در قالب گزارشی سازمانی به جهاد استان گزارش نمایند و مابقی هماهنگی با زیرکمیته اسب قره باغ از سوی معاونت امور دام استان آذربایجان شرقی صورت خواهد گرفت.

روابط عمومی زیر کمیته قره باغ کمیته زیبایی و جشنواره های فدراسیون سوارکاری کشور

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد