تسهیلات خرید اسب در خراسان شمالی افزایش می‌یابد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: به دنبال افزایش سقف تسهیلات اعطایی برای خرید اسب ترکمن در استان خراسان شمالی هستیم.

محمدرضا موفق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: اکنون متقاضیان، با هماهنگی صندوق کارآفرینی امید برای خرید هر سر کره‌اسب ترکمن، 15 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند اما ما به دنبال افزایش این رقم هستیم.

وی بابیان اینکه اکنون سقف تسهیلات هر سر اسب عرب 25 میلیون تومان است خاطرنشان کرد: تسهیلات 15 میلیون تومانی نمی‌تواند نقدینگی زیادی را برای علاقه‌مندان به رونق این صنعت فراهم آورد و ما انتظار داریم نگاه به صنعت اسب ترکمن به‌عنوان ذخیره ژنتیکی استان، نگاه ویژه‌ای باشد و حمایت‌ها از این نژاد به‌ اندازه سایر نژادهای اسب در کشور باشد.

موفق اظهار داشت: اعطای تسهیلات صندوق کارآفرینی و امید به متقاضیان خرید اسب ترکمن محدودیتی ندارد اما علاقه‌مندان به این صنعت خواستار افزایش سقف این اعتبار تسهیلاتی هستند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: تسهیلات صندوق کارآفرینی امید با سود چهار درصد به متقاضیان خرید اسب اعطا می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد اعطای تسهیلات به خرید اسب ترکمن از طرف خراسان شمالی مطرح شد و البته مورد پذیرش مدیران کشور قرار گرفت و صندوق کارآفرینی امید با رویکرد کارآفرینی و ایجاد اشتغال تزریق اعتبار به این صنعت را عهده دارد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد