اطلاعیه مهم :قابل توجه تمامی سوارکاران، مربیان ، مالکین و افراد مرتبط با اسب و سوارکاری

کمیته دامپزشکی فدراسیون سوارکاری به اطلاع میرساند که مرجع اصلی و قانونی رسیدگی به بهداشت و بیماریهای واگیردار اسب در کشور سازمان دامپزشکی کل کشور میباشد. فدراسیون سوارکاری از طریق کمیته دامپزشکی خود ارتباط و همکاری تنگاتنگی با سازمان دامپزشکی دارد و یکی از بازوهای اجرایی سازمان دامپزشکی در زمینه گزارش ، مبارزه و کنترل بیماری های همه گیر می باشد.

اطلاع رسانی رسمی در خصوص وقوع بیماری و تائید شیوع آن در حوزه مسئولیت های سازمان دامپزشکی کل کشور و کمیته دامپزشکی فدراسیون است و هرگونه تداخل از جمله اطلاع رسانی غیر واقع و یا غیر مرتبط از سوی بخش خصوصی و افراد غیر مسئول نه تنها از نظر قانونی قابل پذیرش نیست بلکه گاهاً موجب انتشار شایعات و اطلاعات نادرست , و  متشنج نمودن  اذهان عمومی  می گردد.

با توجه به وقایع اخیر در یکی از باشگاه های حوزه شمیرانات تهران , دفتر مبارزه با بیماریهای اسب سازمان دامپزشکی و کارشناسان دفتر مبارزه اداره کل استان تهران درحال رسبدگی و بررسی می باشند ولیکن تصمیم گیری نهایی منوط به نتایج آزمایشات تکمیلی  خواهد بود .

لذا تا مشخص شدن نتایج نهایی هرگونه تردد و جابجایی اسب و تک سمیان در محدوده لواسانات ممنوع اعلام گردیده است.

شایان ذکر است بمحض مشخص شدن عامل بیماری , اطلاع رسانی کافی از سوی سازمان و کمیته دامپزشکی فدراسیون درخصوص آشنائی با بیماری، نحوه مبارزه ، پیشگیری ، واکسیناسیون و رعایت شرایط بهداشتی لازمه صورت خواهد گرفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد