گام‌های بلند فدراسیون سوارکاری؛ بهره‌برداری از دپار مجموعه نوروز آباد

رئیس فدراسیون سوارکاری اعلام کرد یکی از افراد قدیمی که اسبدوانی ایران به او مدیون است اهل استرالیا است.

به گزارش گروه ورزشی آنا از فدراسیون سوارکاری، پس از آنکه یک شرکت خصوصی با همکاری فدراسیون سوارکاری با شرکت استرالیایی STERILINE Racing قراردادی برای نصب دپار اسبدوانی منعقد کرد، این شرکت استرالیایی با ارسال محموله خود به ایران و پس از آن نصب و تجهیز ،اولین دپار استانداردی که بعد از پیروزی انقلاب در کشور نصب شده را تحویل فدراسیون سوارکاری در مجموعه اسبدوانی نوروز آباد تهران داد. اولین دپار استاندارد اسبدوانی کشور با دوازده گیت خروجی و به صورت هوشمند است که در نوع خود با دپار میدان‌های اسبدوانی مهم و بزرگ دنیا برابری می‌کند.

جان فراگر مدیرعامل این شرکت در این مراسم با بیان اینکه بسیار خوشحال هستم که این دپار به ایران ارسال و تحویل داده شد گفت:در حال حاضر در 53 کشور دنیا برند استیرلاین در میادین اسبدوانی مورد استفاده قرار می گیرد.امیدوارم که ورود این دپار به ایران زمینه ساز همکاری های مشترک میان اسبدوانی ایران و استرالیا در زمینه های مختلف هموار شود.

در نشستی که به مناسبت برپایی و افتتاحیه دپار جدید اسبدوانی ایران برگزار شد،مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری با خوش آمد گویی به هیات استرالیایی برای سفر به ایران با اشاره به ذهنیت خوب و مناسب جامعه اسبدوانی کشور از استرالیا گفت: مردم ایران و مخصوصا جامعه اسبدوانی از استرالیا خاطره خوبی دارند. یکی از افراد قدیمی که اسبدوانی ایران به او مدیون است اهل استرالیا است ،آقای دکتر ویلیامسون در سالهای پیش در ایران مسئول اسبدوانی و برگزار کننده مسابقات اسبدوانی بود.

رییس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه اسبدوانی ایران در حال توسعه است تاکید کرد: اسبدوانی ایران در حال گذر از روزگار سنتی به سوی توسعه و پیشرفت است و به همین دلیل فضای مناسبی برای کار و همکاری میان ما و صاحبان صنایع اسب در جهان است. البته توسعه به همراه تجارت در اسبدوانی باید برای دو طرف سودآور باشد؛هم برای جامعه اسبدوانی ایران و هم برای شما.»

تلاش‌های زیادی برای توسعه و تجهیز میدان اسبدوانی نوروز آباد توسط فدراسیون سوارکاری و اهالی ورزش اسبدوانی در ماه‌های اخیر صورت گرفته است. دپاری که در مجموعه نوروز آباد به بهره برداری رسید در واقع محصول مشارکت بخش خصوصی در توسعه میدان اسبدوانی تهران است؛ حمید رادان از مالکان بزرگ اسبدوانی ایران که اسب های معروف برند «ریو» را در میادین اسبدوانی شرکت می دهد، بانی تهیه دپار استاندارد اسبدوانی بود. مجموعه رادان هورس در تابستان سال گذشته با مذاکراتی که در دوبی با شرکت‌های خارجی می‌کند،این دپار استاندارد و جدید را برای اولین بار در 38 سال اخیر وارد کشور کرده است.

حمید رادان در این مراسم با اشاره به اینکه فضای کنونی برای توسعه اسبدوانی کشور مهیا است با اشاره به تلاش های هدفمند فدراسیون سوارکاری تصریح کرد: اگر مجموعه کنونی در فدراسیون سوارکاری وجود نداشت، هیچ گاه بنده و مالکان بزرگ اسبدوانی دست به چنین اقداماتی نمی زدند. ما سالهاست که با مشکلاتی روبرو بودیم که کسی به دنبال حل آن نبود اما اقای خلیلی و همکارانش در فدراسیون فضای خوبی را برای کار به وجود آورده اند که البته در این راه مشکلاتی نیز پیش رویشان است.»

او با بیان اینکه امیدوارم که دپار جدید و استاندارد نوروز آباد زمینه‌ای برای نوسازی میادین اسبدوانی کشور باشد گفت: این می‌تواند یک شروع خوب باشد. حق جامعه اسبدوانی کشور است که از امکانات به روز دنیا استفاده کند. البته شرط این کار همراهی و همدلی است.»

اسب‌های مسابقات اسبدوانی کشور به صورت رسمی از درون دپار استاندارد و هوشمند اسبدوانی که در مجموعه نوروز آباد راه‌اندازی و به بهره برداری رسیده، در مسابقات کورس تهران در اوایل خرداد ماه استارت خواهند زد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد