نخستین دوره مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره در منطقه تاریخی و گردشگری سریزد از توابع شهرستان مهریز استان یزد آغاز شد.

این مراسم با حضور محمود زمانی قمی استاندار یزد ، محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز ، بافق ، بهاباد ، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی ، یانگ ساپ کیم رئیس فدراسیون هنرهای رزمی سواره جهان عباس حیدری مدیرکل حوزه استاندار یزد ، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ، سید محمد رستگاری فرماندار مهریز ، سیداحمد هاشمی سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، سعید بیک رئیس هیات سوارکاری استان یزد و جمعی از مسئولین استان و شهرستان برگزار شد.
محمود زمانی قمی» استاندار یزد در آیین افتتاحیه این رقابت‎ ‎ ها که به مدت دو روز و با حضور 25 سوارکار از کشورهای مجارستان، لهستان، قطر، فنلاند، فرانسه، سوئد، رومانی، بلغارستان، آلمان، کره جنوبی و ایران برگزار می‏‏شود، این مسابقات را اولین رخداد مهم استان پس از جهانی شدن بافت تاریخی یزد عنوان کرد و گفت: برگزاری این رقابت‏‏ها گام مهمی در راستای توسعه صنعت اسب و بهره‏‏گیری از توانمندی‏‏های موجود در استان برای معرفی بهتر این دیار است.
وی تصریح کرد: در قالب برگزاری چنین رخدادهای جهانی می‏‏توان بیش از گذشته توانمندی ‎ های تاریخی، فرهنگی، طبیعی استان یزد و مناطق روستایی را در منظر دید جهانیان قرار داد.
زمانی قمی فراهم کردن زمینه فعالیت بخش خصوصی در عرصه‏های مختلف و به خصوص ورزش را یکی از مهمترین رویکردهای دولت عنوان و ابراز امیدواری کرد که مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره در سال‏‏های آینده هم به میزبانی استان یزد برگزار شود.
«مجید سریزدی» دبیر اجرایی این مسابقات نیز در این مراسم با ارایه گزارشی از منطقه تاریخی و گردشگری سریزد، از آمادگی این مجموعه تاریخی برای برگزاری و تداوم این گونه برنامه‎‎ها با همکاری مسئولان خبر داد.
مسابقات سوارکاری سنتی رزمی با لباس ویژه و سنتی برگزار می‏‏شود و سوارکاران این رشته ورزشی، سوار بر اسب، اهداف مورد نظر را با تیر و کمان هدف قرار می‏‏دهند.
براساس مستندات موجود، ایران قدیمی‌ترین تاریخچه را در هنرهای رزمی سواره دارد.
گفتنی است، این رقابت ‎ ها همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و بازدید سوارکاران از آثار تاریخی یزد و شهرستان مهریز برگزار می ‎‎ شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد