شهریان: نگاهی توسعه ای به سوارکاری بانوان داریم

به گزارش روابط عمومی فدراسیون سوارکاری ، رباب شهریان معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان در حاشیه مسابقات سوارکاری  بین المللی CSI گفت: خوشحال هستم  تعدادی از شرکت کنندگان حاضر در رقابت های بین المللی CSI  بانوان هستند. با توجه به این که قدمت این رشته در میان رشته های دیگر بسیار بیشتر است. شرایط خانم ها و آقایان مساوی است. سیاست های رییس فدراسیون سوارکاری و همکارانشان در بخش بانوان سیاست هایی حمایتی است تا مشارکت بانوان را در این رشته داشته باشیم.

شهریان اضافه کرد این رشته شرایطی متفاوت با رشته های دیگر دارد و نمی توان آن را با دیگر ورزش ها مقایسه کرد. فراکسیون ورزش مجلس در بحث سوارکاری نقطه نظرات خوبی داشته اند به خصوص در امر فراگیر کردن، بالا بردن جذابیت های این رشته و فراهم آمدن حضور بیشتر بانوان و خانواده ها در  این رشته انجام شده است.
وی تصریح کرد مسئولیت ذاتی وزارت ورزش و جوانان توسعه و تامین ورزش برای تامین سلامت جامعه است. البته بخش دیگر ماموریت وزارت پرداختن به ورزش قهرمانی است که در کنار بحث همگانی پیگیری می شود. اما جذابیت های ورزش های قهرمانی بیشتر تبلیغ می شود.
شهریان درباره توسعه سوارکاری بانوان اظهار داشت با ستاری  نایب رییس بانوان فدراسیون صحبت کردم  یکی از مواردی که باعث توسعه یک رشته می شود حضور در مسابقات بین المللی است. اما می شود شرایطی را فراهم کرد تا نماینده ای از بانوان در مسابقات جاکاراتا حضور داشته باشد. حضور در میادین بین المللی می تواند به سوارکاری بانوان کمک کند.
نگاه ما به سوارکاری بانوان توسعه ای است بدین معنا که می دانیم احتمال مدال آوری در سوارکاری بانوان کم است اما برای بانوان سوارکار  این امتیاز قائل شدیم که مسابقات آسیایی اعزام شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد