دکتر رهبری: تهران شرایط ایده آلی در فصل گرما برای اسبدوانی دارد

رقابتهای کورس تهران از جمعه این هفته آغاز می شود. طبیعت و شرایط اقلیمی تهران این فرصت را در اختیار علاقمندان کورس در دیگر استانهای کشور قرار تا بتوانند ادامه فعالیت خود را در تهران انجام داده و به این رقابت مهیج بپردازند. با دکتر حسین رهبری عضو هیات فنی مسابقات کورس استان تهران و ناظر این مسابقات درباره رقابتهای کورس تهران و برنامه ریزی برای این رویداد با روابط عمومی فدراسیون سوارکاری گفتگو کرد:
س: از چه استان هایی در رقابتهای کورس تهران چابک سواران شرکت می کنند؟
ج: عمده استانهایی که میزبانشان هستیم، تهران، یزد، خوزستان، گلستان و خراسان هستند. البته استان های دیگر هم شرکت کننده داریم ولی این پنج استان جزء استانهایی هستند که همیشه در این رقابت حضور دارند.
س: تعداد اسب ها و چابک سواران مشخص است؟
ج: براساس سوابق موجود می توان تخمین زد که چه تعداد اسب و یا چابک سوار در این رقابتها شرکت می کنند. مثلا پارسال حدود 420 تا 450 راس اسب وارد مجموعه نوروزآباد شدند و چابک سواران هم حدود 60 – 70 نفر بودند که در سایت معاونت اسبدوانی ثبت نام کرده بودند. این ارقام مربوط به پارسال است. امسال هم امیدواریم که همین تعداد و حتی بیشتر اسب و چابک سوار داشته باشیم. اما بایستی به این نکته توجه کنیم که معمولا چابک سوارانی شرکت می کنند که از نظر بدنی و فیزیکی آمادگی لازم را داشته باشند.
س: مجموعه نوروزآباد تا چه اندازه آمادگی میزبانی این رقابت را دارد؟
ج: بازسازی زمین انجام شده اما تا حدی نواقصی داشت که با ریختن ماسه های جدید و تثبیت آن تا قبل از روز جمعه آماده خواهد شد. اما مشکل عمده ای که داریم این است که این مجموعه در اختیار فدراسیون سوارکاری نیست. بلکه در دست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است که متاسفانه هر زمان ما به این مجموعه نیاز داریم آسیب هایی به تاسیسات آن یا به زمین و بخش های مربوط به اسبدوانی وارد شده که باید آنها را ترمیم و تعمیر کنیم. از قبل از سال نو بازسازی این مجموعه را آغاز کردیم که عمده بخش های آن کار بازسازی و یا تعمیرش به پایان رسیده است.
س: ظرفیت های استان تهران در زمینه اسبدوانی چگونه است؟
ج: پراکندگی اسب ها و مالکین در استان گلستان بیشتر است. اما شرایط آب و هوایی استان گلستان به گونه ای است که از اواخر اردیبهشت، تا اواسط شهریور و حتی اوایل مهر به خصوص در بندر کاووس امکان نگهداری اسب ها و برگزاری مسابقه به دلیل گرمای هوا وجود ندارد. اما شرایط بندر ترکمن متفاوت است بندر ساحلی است با بندر کاووس فرق می کند. و یا در استان یزد نیز با هوای گرم به دلیل کویری بودن استان مواجه هستیم. بنابراین چابک سواران، مالکین و مربیان ترجیح می دهند در شهری مثل تهران که از نظر آب و هوایی در این فصل مناسب است و شرایط بهاری خوبی دارد، مسابقات برگزار شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد