جلسه کارگروه زیرکمیته اسب قره باغ در محل جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

photo_2017-11-14_08-31-39

این جلسه با حضور دکتر جاویدی رئیس کمیته زیبایی و جشنواره فدراسیون سوارکاری، دکتر خدابنده رئیس زیرکمیته اسب قره باغ، دکتر قویدل رئیس هیئت سوارکاری شهرستان تبریز و مسئول و کارشناس امور اسب جهاد استان، آقای علیمحمدی به عنوان نماینده مالکان اسب قره باغ و با حضور مسئولین استانی جهاد کشاورزی آقایان مهندس شریفیان معاونت بهبود تولیدات دامی، دکتر بادامی قائم مقام معاونت و مهندس اقدمی مدیر امور دام استان آذربایجان شرقی  در محل جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.
در این جلسه دکتر جاویدی با تشکر از مسئولین استانی جهاد از بابت تشکیل این نشست، به تشریح اهداف و وظایف زیرکمیته اسب قره باغ پرداختند.
ایشان با بیان تاریخچه اسب قره باغ و اهمیت حفظ این نژاد کهن و بومی ایران و برنامه فدراسیون سوارکاری جهت حفظ و احیای نژاد های اسب ایرانی، لزوم برنامه ریزی و همکاری تمامی ارکان استانی جهت رسیدن به این مهم را خواستار شدند.
رئیس کمیته زیبایی و جشنواره فدارسیون در ادامه لزوم فعالیت های میدانی جهت بازدید و ثبت اطلاعات  اسب های قره باغ به صورت روستا به روستا و شهر به شهر  و همچنین صدور اطلاعیه خوداظهاری مالکین و علاقه مندان به اسب قره باغ از سوی پایگاه اینترنتی فدراسیون سوار کاری را از راهکاری های مناسب جهت شناساییی اسب قره باغ عنوان کردند.
در ادامه جلسه مهندس اقدمی به اظهار علاقه بسیار جهت کمک به شناسایی و احیای اسب های موجود خاطر نشان کردند که مدیریت امور دام استان از هیچگونه همکاری در این راستا کوتاهی نخواهد کرد و با استفاده از تمامی ظرفیت ها نیروی انسانی جهت خدمت به جامعه سوارکاری و اسبداری ایران دریغ نخواهند داشت.
دکتر اقدمی با یادآوری اینکه در دهه 70 و با حضور دکتر مه پیکر بررسی میدانی مشابهی صورت گرفته و جشنواره ای نیز برای اسب قره باغ برگزار گردیده است،خاطر نشان کردند که با استفاده این تجارب و با عزم و اراده جدی می توان به خوبی در این راستا قدم های استواری برداشت.
آقای علیمحمدی نیز با استقبال و ابراز خرسندی از اقدام به موقع مسئولین فدراسیون و استان در راستای احیا و شناسایی نژاد اسب قره باغ، مراتب قدردانی و تشکر همه مالکین و دوستداران اسب و مردم آذربایجان را از ریاست فدراسیون سوارکاری اعلام نمودند.
مهندس شریفیان معاونت محترم بهبود تولیدت دامی استان نیز با بیان اینکه باید با طرحی جامع و سامان دهی شده تمامی مجانب بررسی دقیق شده و با برنامه ریزی اصولی جهت نیل به اهداف خاطر نشان کردند که ریاست جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی عزم جدی را جهت این مهم دارند. ایشان در ادامه افزودند که جلسه ای با حضور کارشناسان امور دام شهرستان ها در اسرع وقت ترتیب خواهند داد که با حضور دکتر مه پیکر و کارشناسان مربوطه آموزش های لازم در مورد شناسایی اسب قره باغ داده شده و اکیپ های میدانی لازم تشکیل خواهد شد.

روابط عمومی کمیته زیبایی و جشنواره های فدراسیون سوارکاری کشور

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد